dinsdag 26 augustus 2014

Sewcation


During our ‘staycation’ this year I had time to sew and time for some sew-related activities, so you might also call it a sewcation. By the way,  I did not think of these words myself, but read them on other blogs in the past and they are very applicable to my situation this summer.

The one project I really wanted to work on was Phebe. As you may know I have a love-hate relationship with her, I still think Di Ford’s pattern is beautiful, but I have made some big mistakes in the past and therefore it takes me so long that now and then Phebe gets boxed for a while.

But she came out of her box this summer and I really enjoyed working on the big applique border.

 
Unfortunately that border is not finished yet, but now I know which fabrics I want to use, I will keep on working on this now at a steady pace.
When I wanted to ‘unbox’ Phebe I found I really sort of had to fight my way to her box, my sewing room was in such a state! So I spent time clearing out my room and found a lot of things I do not need (anymore), some could be thrown away and some will be sold over the next period, I will post them bit by bit on Quilten Paginamarkt.


Now my sewing room looks ‘workable’ again, but cleaning it out also showed me all that had been hiding in the dark corners…..I  find my number of ‘ufo’s’ and ‘wip’s’ shocking…. How did that happen?!





But………. one ‘wip’ turned into an ‘affo’ this summer……




A label was made..

 
And the binding…
But more on that  in a later blogpost.
 
Now it is time to walk this little man, who has been waiting patiently for me to finish this blogpost and for the rain to finally end.
 
 
Thank you for visiting!
Phyllis
 
 


14 opmerkingen:

  1. Stoer om deze quilt weer uit haar box te halen en er toch mee verder te gaan. Je kamer is weer keurig opgeruimd. Lekker is dat he?
    Nu lekker een ommetje met de hond en dan weer lekker in je honk kruipen. Het is er weer voor.
    Fijne middag!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Poehee wat netjes zeg. Dat werkt weer lekker.
    Heel verstandig om met de Phebe verder te gaan. Zij is te mooi om in de doos te laten liggen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heerlijk he als je alles weer opgeruimd hebt! Je Phebe word MOOI, je hebt gelijk dat je haar weer hebt opgepakt. Fijne dag knuffel van mij

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Your dog is very sweet. I hope the rain ended.
    Yes, how do those UFO's happen?
    Congrats on a fun stay-catation stitching.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik herken je verhaal maar al te goed Phyllis. Ik heb laatst een (kleine) opruimactie in mijn stoppenkast gehouden. Ik kwam stoffen tegen waarvan ik het bestaan niet meer wist...erg he? Maar goed, ook wel weer verrassend. Veel plezier en succes met Phebe, en ik ben benieuwd naar de quilt die je klaar hebt.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. *haha* Ik zie nu pas dat ik het heb over een stoPPenkast... :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Joh het lijkt wel een winkel zo mooi op kleur. Hoe doen jullie dat toch.... Overzichtelijk en gewoon weer beginnen! Ziet er goed uit en tuurlijk ben ik afwachting van je volgende blogje wil wel effe weten wat je hebt gemaakt:) nice day

    BeantwoordenVerwijderen
  8. dat ziet er werkelijk niet verkeerd uit,... ga even met mijn neus tegen het scherm aan kijken naar je stoffen,.. JAMMIE!!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Och ik ken dat, opruimen met schaamrood op je kaken vanwege alles wat er nog ligt! Maar ben benieuwd naar je affo! Groetjes
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een heerlijk inkijkje in je lapjeskast! Zie ik daar nu nog hele fat quarter bundles uit Houston liggen? Nou jij kan voorlopig nog wel even shoppen in me eigen winkeltje. Phebe wordt trouwens mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wow wat een heerlijke lappenkast! En zo geordend. Ik heb ook phebes patroon..... Maar of t ooit wat wordt?

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat goed van je, dat je alles zo aan het opruimen en ordenen bent; dat geeft vast een voldaan gevoel. En nog beter van je, dat je weer zo aan Phebe begonnen bent, want dat verdient zij beslist. Heerlijk lijkt mij zo'n sewcation trouwens; zou ik ook eens moeten inlassen ergens.
    Groetjes van Ageeth

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Je Phebe wordt mooi. Lekker zo'n sew-vakantie.
    Groetjes,
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  14. It is so nice to have the sewing room all tidied up! Love the dog! So, so sweet. So glad that you are enjoying your "Staycation"! Would love you to take a vacation to our neck of the world - we could sit on the porch and watch the sunrise!

    Hugs!

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...